Celem projektu było przeprowadzenie kampanii informacyjno – promocyjnej w zakresie przedsiębiorczości na terenie Dolnego Śląska dla osób chcących założyć własną działalność gospodarczą.
Działania zrealizowane w projekcie:
- Zorganizowanie 3 Punktów Informacyjnych we Wrocławiu, Lubinie i Bolesławcu – w których Specjaliści udzielali bezpłatnych informacji nt. zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej i sposobu pozyskania środków na nią;
- Zorganizowanie 4 konferencji:
- we Wrocławiu dla 100 osób (styczeń 2010r.) i dla 80 osób (wrzesień 2010r.)
- w Lubinie dla 40 osób (grudzień 2009r.)
- w Bolesławcu dla 80 osób (styczeń 2010r.)
- Stworzenie podstrony www z bazą instytucji realizujących projekty w ramach Działania 6.2 PO KL oraz bazą instytucji otoczenia biznesu, informacjami o zmianach w prawie, odnośnikami do stron www nt. zakładania i prowadzenia firmy oraz przykładami dobrych praktyk
- Zamieszczenie 12 bilbordów promujących przedsiębiorczość na terenie woj. dolnośląskiego w okresie od XII 2009 do VI 2010;
- Emisja 40 spotów w TVP Wrocław;
- Zamieszczenie 8 ogłoszeń w prasie regionalnej ;
- Nawiązanie współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy oraz ośrodkami wspierającymi osoby na rynku pracy;
- Rozpowszechnianie materiałów informacyjnych, promujących przedsiębiorczość i samozatrudnienie (ulotki, broszury, plakaty).
Ww. działania pozwoliły nam na rozpropagowanie postaw kreatywnych i przedsiębiorczych wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Dzięki nim osiągnęliśmy następujące rezultaty:
- do 978 osób dotarła informacja o promowaniu przedsiębiorczości;
- 303 osoby (180 kobiet i 123 mężczyzn) wzięły udział w konferencjach;
- 92,84 % uczestników projektu poprzez kampanię informacyjno-promocyjną uświadomiło sobie postawę przedsiębiorczą;
- 93,63% uczestników projektu podniosło poziom swojej wiedzy z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej;
- 79,58% uczestników projektu przełamało barierę obawy przed otworzeniem działalności gospodarczej;
- 96,91% uczestników projektu podniosło swoją wiedzę nt. pozyskania środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej;
- u 80,02% uczestników projektu wzrosła świadomość przełamywania barier i stereotypów związanych z pozycją kobiet na rynku pracy.